پایگاه مقاومت بسیج شهید هاشمی نژاد بهزیستی میبد

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست ؟ ( با ارائه نظرات خود ما را یاری دهید )

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پایگاه بسیج شهید هاشمی نژاد میبد و آدرس pshn.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار مطالب

کل مطالب : 119
کل نظرات : 25

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 27
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 508
بازدید سال : 879
بازدید کلی : 13835
عزت در دست خداست
رای رسیدن به مقام عزت، انسان باید اموری را در ارتباط با خداوند متعال مراعات کند. آن موارد عبارتند از:
1. ایمان
 
ایمان، خداباوری و قیامت، طریقی برای راه یابی به منبع عزت است. چنانکه قرآن میگوید: «و لله العزه و لرسوله و للمومنین»؛ عزت، مخصوص خدا، رسول و مومنان است.
 
در اصول فقه، قانونی است که میگوید: «تعلیق به وصف، مشعر به علیت است»؛
 
یعنی چون عزت مندی برای کسانی است که دارای صفت ایمان بوده و مومن باشند، بنابراین طبق قانون اصولی مذکور، این ایمان است که آنها را عزیز گردانیده و به ایشان عزت بخشیده است.
 
2. تذلل و خضوع در برابر خداوند
 
چون عزت در دست خداوند است، پس آن را باید در ...

 

تعداد بازدید از این مطلب: 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


۲۸ رجب سالروز درگذشت فقیه مجاهد سیدمحمدکاظم طباطبایی یزدی

شهر یزد زادگاه این عالم بزرگوار است، شهری که صاحب عروه را به جهان تشیع هدیه داد، مانند تمام انسان‌های بزرگ هم دوره خود بعد از اینکه دروس پایه را در شهر خود تمام کرد، برای فراگیری بیشتر باید از شهر و دیار خود مهاجرت می‌کرد، چرا که در سر هدفی بسیار والاتر داشت، روستای کسنویه یزد بزرگی را در چهره کوچکش دید و وی را برای سفری مهیا کرد که در دل رفتنش کارهای بزرگی نهفته بود.
 سیدمحمدکاظم طباطبایی‌یزدی بعد از رخصت گرفتن از اساتید خود راه سفر در پیش گرفت و به سمت مشهدالرضا بار سفر بست، تا در آنجا با بهره‌گیری از کرامات امام‌رضا(ع) و جدیت خود در کسب علم بهره بیشتری از زمان خود ببرد، به مشهد که رسید همان طور که انتظار می‌رفت بعد از مدت کمی علم هیئت و ریاضی را چنان آموخت که در طول همین مدت کوتاه هم او را از اساتید این علوم شناختند، دل کندن از امام رضا(ع) برای صاحب عروه کار دشواری بود ولی شوق طلب علم و اهمیت آن دگر بار سبب شد تا محمدکاظم بار سفر ببندد و این بار به سمت اصفهان حرکت کند.

وقتی به اصفهان رسید در بدو ورود خد در مدرسه صدر سکونت ورزید، سیدمحمد کاظم، ابتدا درس ...

تعداد بازدید از این مطلب: 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مناسبت 28 رجب


1- خروج امام حسین (علیه السلام) از مدینه به سوی مکه 
دراین شب درسال 60 هجری امام حسین (علیه السلام) از مدینه منوره متوجه مکه شدند.(1) دراین سفر همراه ایشان عقیله بنی هاشم زینب کبری(سلام الله علیها) برادرشان حضرت ابوالفضل العباس(علیه السلام) ام کلثوم علی اکبر و دیگر اهل بیت بودند. خواهران حضرت سید الشهدا(علیه السلام) با عقیله بنی هاشم و ام کلثوم 13 نفر بودند.

2- اولین اقامه نماز در اسلام 
دراین روز اولین کسی که بعد از بعثت با پیامبر(صلی الله علیه وآله) نماز خواند حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) بود. روز دوشنبه 27 رجب پیامبر(صلی الله علیه وآله) مبعوث شدند و در 28 رجب حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) با آن حضرت نماز اقامه فرمودند.(2)

منابع:
1- ارشاد: ج 2 ص 34. بحارالانوار: ج 44 ص 356. 
2- بحارالانوار: ج 38 ص 288. مناقب امیرالمومنین (علیه السلام): ج 1 ص 259. 

تعداد بازدید از این مطلب: 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عید مبعث مبارک

روز مَبْعَث بر پایهٔ باورهای اسلامی و به استناد تاریخ دین اسلام، روزی است که محمد، پیامبر اسلام، به درجه پیامبری برگزیده شد. مسلمانان معتقدند او در غار حرا، توسط جبرئیل و از سوی الله به پیامبری نایل آمد و مأمور شد که چند خدا پرستی و بت پرستیرا از زمین بردارد و خداپرستی را رواج دهد و پیام وحی را به مردم برساند. محمد در این زمان چهل سال داشت و در مکه زندگی می‌کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روز جهانی کار و کارگر

یازده اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر بر تمام کارگران  عزیز مبارک باد .

تعداد بازدید از این مطلب: 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


گرامیداشت روز معلم

روز 12 اردیبهشت در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روز معلم نامگذاری شده است.پس از پیروزی انقلاب‌اسلامی و شهادت استاد مرتضی مطهری در روز 12 اردیبهشت ماه سال 1358 توسط گروه فرقان، این روز به عنوان روز معلم نامگذاری شد.

 

استاد مطهری در روشنگری اقشار باسواد به ویژه قشر فرهنگی جامعه قدم‌های اساسی برداشته بود و آثار عمیق شهید در احیای فکر دینی اصیل و بی پیرایه و منطبق با نیاز روز جامعه در حال گذار ما بسیار مؤثر بوده  است.

 

نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان بسیار مهم جلوه می‌کند. چرا که معلمان جامعه، انسان سازان نسل بعدی‌اند، لذا نقش آنان به گفته حضرت امام خمینی (ره) همچون نقش انبیا است برای مردم.

 

از سوی یونسکو، نهاد فرهنگی سازمان ملل متحد، 5 اکتبر روز جهانی معلم نامگذاری شده است.بیش از 100 کشور جهان، از جمله ایران، در جریان تصمیم‌گیری برای نامگذاری روز جهانی معلم حضور داشته و هدف از آن توجه بیشتر نسبت به وضعیت معاش معلمان و کیفیت تدریس است.

 

همه ساله و در چنین روزی در کشورهای مختلف جهان از مقام و نقش معلمان در جامعه تجلیل می‌شود.جوامع پیشرفته جهان اهمیت آموزش عمومی را به عنوان یکی از مهم‌ترین و شاید تنهاترین عامل توسعه اجتماعی دریافته‌اند و سرمایه گذاری‌های عظیم و درازمدتی را روی آن انجام داده‌اند.

 

ارزش و مقام معلم
شرافت و مرتبت معلم زمانی اهمیت دارد كه بتواند شان خداوند و پیامبران را در وجود خود محقق سازد و پیوند انسان به هدف متعالی خلقت یعنی عبادت را برقرار سازد. لذا در این تعریف شهید مرتضی مطهری یكی از آن معلمان راستین است كه اولاً با نگاه تركیبی به همه معارف بشری نظر می كند و ثانیا تمامی تلاشهای علمی و عملی را مقدمه ای برای عبادت می داند و در این راه به مرحله سوم دینداری راه می یابد و با شهادت، عبادت عملی و علمی خود را كامل می سازد. خداوند را می خوانیم كه او رابا سالار و سرور شهیدان امام حسین (ع) محشور سازد.

 

روز معلم

 

هنر معلمی:
معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است معلمی در ...

تعداد بازدید از این مطلب: 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روز ملی خلیج فارس، روز غیرت ملی ==10 اردیبهشت روز ملی خلیج فارس

 

 

 

 


الف ) خلیج فارس با وسعت حدود 232850 کیلومتر مربع میان ایران و شبه جزیره عربستان واقع شده و با دریای عماناز طریق تنگههرمز مربوط است.

طول آن از دهانه اروند رود در شمال غربی تا تنگه هرمز در جنوب شرقی حدود 805 کیلومتر و عرض آن از 56 تا 288 کیلومتر متفاوت است. حداکثر ژرفای آن 182 متر در رأس المسندم و حداقل 30 متر در دهانه اروندرود است. کشورهای ایران، عمان، عراق، عربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی، قطر و بحرین در کناره خلیج فارس قرار دارند. خلیج فارس توسط تنگه هرمز به دریای عمان و از طریق آن به دریاهای آزاد مرتبط می‌شود.

چرا خلیج فارس می گوییم ؟
خلیج فارس نامی است به جای مانده از کهن‌ترین منابع، زیرا که از سده‌های پیش از میلاد سر بر آورده ‌است و با پارس و فارس - نام سرزمین ملت ایران - گره خورده‌ است. اولين بار يونانی ها بودند كه اين خليج را «پرسيكوس سينوس» يا «سينوس پرسيكوس» كه همان خليج فارس است، ناميده اند. از آنجا كه اين نام برای اولين بار در منابع درست و معتبر تاريخی كه غير ايرانيان نوشته اند آمده است، هيچ گونه شائبه نژادی در وضع آن وجود ندارد. چنان كه يونانيان بودند كه نخستين بار، سرزمين ايران را نيز «پارسه» و «پرسپوليس» يعنی شهر يا كشور پارسيان ناميدند. اِسترابُن جغرافيدان قرن اول ميلادی نيز به كرات در كتاب جغرافیای خود از خليج فارس نام برده است. وی محل سكونت اعراب را بين دريای سرخ و خليج فارس عنوان می كند. همچنين «فلاريوس آريانوس» مورخ ديگر يونانی در كتاب "تاريخ سفرهای جنگی اسكندر" از اين خليج به نام «پرسيكون كيت» كه چيزی جز خليج فارس نيست نام می برد.
دانشمندان مسلمان، چه عرب‌تبار و چه ايرانی‌تبار، در همه‌ی کتاب‌های جغرافيايی و تاريخی، از خليج فارس با نام بحرفارس، البحرالفارسی يا خليج ‌فارس ياد کرده‌اند. مسعودی، تاريخ‌نگار و جغرافی دان عرب که در سده‌ی چهارم هجری می‌زيسته و طی سفری از بغداد به خليج ‌فارس و سپس کرمان، ماوراءالنهر و چين رفته است، می‌گويد: دريای عمان دنباله‌ی بحر فارس است.
تا قرن ۱۹ میلادی، در تمامی اسناد موجود، این آبراهه در فارسی با نام خلیج فارس یا دریای فارس، در عربی با نام‌های الخلیج الفارسی یا بحرالفارسی یا بحرالعجم و در زبان‌های اروپایی با نام‌هایی مانند: Persian Gulf، Sinus Persicus، Persische Golf و Golfo di Persia نامیده شده است.
آثار عرب زبان نیز بهترین و غنی‌ترین منابعی هستند که برای شناسایی و توجیه کیفیت تسمیه این دریا می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. در تمام منابع عربی تا قبل از سال ۱۹۵۸ خلیج فارس با نام بحر فارس و یا خلیج فارس ثبت شده‌ است. در منابع عربی، از دریای فارس و چگونگی آن بیش از آثار فرهنگی موجود در هر زبان دیگری گفت و گو شده‌ است. در آثار ابن بطوطه، حمدالله مستوفی، یاقوت حموی، حمزه اصفهانی، ناصرخسرو قبادیانی، ابوریحان بیرونی، ابن بلخی و دیگرانی که اکثر آنان کتاب‌های خود را به زبان عربی نیز نوشته‌اند، و همچنین در آثار نویسندگان جدید عرب از نام «خلیج فارس» بدون کم و کاست یاد شده‌است.
سابقه تغییر نام خلیج فارس (رد پای انگلیسی ها)
درباره نام خلیج فارس تا اوایل دههٔ ۱۹۶۰ میلادی هیچ گونه بحث و جدالی در میان نبوده و در تمام منابع اروپایی، آسیایی و آمریکایی و دانشنامه‌ها و نقشه‌های جغرافیایی این کشورها، نام خلیج فارس در تمام زبان‌ها به همین نام ذکر شده‌است.
اصطلاح «خلیج ع رب ی» برای نخستین بار ...

تعداد بازدید از این مطلب: 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کنگره شهید منتظرقائم شهید شاخص سال با عنوان "شهید مبارزه با نفوذ" برگزار شد .

کنگره شهید محمد منتظرقائم شهید شاخص سال با عنوان "شهید مبارزه با نفوذ" در مراسمی با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه افتتاح شد.

در این کنگره که در سالن تربیت معلم شهید پاکنژاد برگزار گردید و برخی از اعضای پایگاه شهید هاشمی نژاد اداره بهزیستی میبد نیز حضور داشتند یاد و خاطره شهید منتظر قائم گرامی داشته شد .

هر سال یک نفر از شهدای زن و یک نفر از شهدای مرد کشور به عنوان شهدای شاخص آن سال مشخص و به مردم معرفی می‌شوند.

شهید محمد منتظر قائم نخستین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در سال 95 به عنوان شهید شاخص امسال معرفی شده و برنامه‌های معرفی این شهید در سطح کشور آغاز شده است.

یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای معرفی این شهید که فرماندهی عملیات طبس را برعهده داشت، برگزاری کنگره‌ای است که امروز افتتاحیه آن با حضور سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برگزار شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این همایش  با گرامیداشت یاد و خاطره آن شهید والامقام گفت: سردار شهید منتظر قائم در راه مبازره حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نائل  آمد  و این همان تحقق وعده الهی است .
سردار علی فدوی با اشاره به دشمنی های استکبار از جمله آمریکا در برابر ملت ایران در37 سال گذشته گفت  : ابعاد نظامی ، اقتصادی و سیاسی دشمنی آمریکا هر روز گسترده   و هویداتر می شود  اما آنچه در طول این سالها باعث شده تا دشمن به اهداف خود نرسد ، تحقق وعده الهی ، یعنی  پیروزی حق بر باطل بوده است .
سردار فدوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با خون بیش از دویست و بیست هزار شهید گلگون کفن به دست ما امانت سپرده شده است افزود : باید با توکل به خدا و تحت رهبری داعیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی تکلیف خود را اداکنیم و در راه  دفاع از انقلاب و حریم کشور هوشیار باشیم .
فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه آمریکا توان فراهم کردن الزامات سیاسی و نظامی علیه ایران را ندارد  افزود  : توان دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد داد تا دشمنان ، حتی به فکر اقدامی علیه انقلاب اسلامی بیفتند.
سردار فتوحی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد هم در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مبارزه با نفوذ سردار محمد منتظر قائم گفت : آمریکا و هوادارانش بدانند که با توکل به خدا اجازه واردکردن خدشه ای به چهره اسلام نخواهیم داد و راه نفوذ آمریکا را خواهیم بست .

همچنین آیین اختتامیه این کنگره همزمان با سالروز ولادت شهید محمدمنتظر قائم در اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

در بخشی از این مراسم همسر شهید منتظر قائم به ...

تعداد بازدید از این مطلب: 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


برپایی مراسم عزاداری وفات حضرت زینب (س)

همزمان با سالروز وفات حضرت زینب (س) بعد از نماز جماعت ظهر امروز شنبه 15 رجب مراسم کوتاه عزاداری با مداحی روشندل عزیز علی فلاح در نمازخانه اداره بهزیستی میبد با حضور بسیجیان پایگاه شهید هاشمی نژاد بهزیستی برگزار گردید.

زینب(س) بانویی که نه تنها در زنان، بلکه در مردان عالم، کمتر نظیرش را می‌توان دید. توانا بانویی که عالی‌ترین نمونه‌ای از شهامت و دلیری، دانش و بینش، کفایت و خردمندی، قدرت روحی و تشخیص موقعیت بوده وهر وظیفه‌ای از وظایف گوناگون اجتماعی را که به عهده گرفت، به خوبی انجام داد.

 

در مورد وفات حضرت زینب کبری(س) سومین فرزند امیرمومنان حضرت علی(ع) اختلاف نظر وجود دارد، اما مشهور این است که آن حضرت در 15 رجب سال 62 هجری روز یکشنبه وفات کرده است.

یکی از سوالاتی که در ارتباط با آن بانوی بزرگوار و بی مثال مطرح می‌شود که البته محققان و پژوهشگران تاریخی به آن پاسخ داده‌اند درباره چگونگی وفات ایشان است.

باید گفت: براساس برخی از نوشته‌ها آن حضرت مریض شد و به طور طبیعی وفات کرد1" و این احتمال طبیعی‌تر به نظر می‌رسد چون آن حضرت آن همه سختی و مصیبت دید و در سایه آن‌ها بیمار شد.

براساس برخی از احتمالات حضرت زینب کبری توسط عوامل یزید مسموم شد و به شهادت رسید که این احتمال هم دور نیست چون حضرت زینب همه وقایع کربلا را دیده و وجود او یادآور مصائب کربلا و یادآور فجایع حکومت یزید است و یزید نمی‌تواند او را تحمل کند. البته دشمن در انجام این کارها سند به دست کسی نمی‌دهد و در خفا و پنهانی دست به این اعمال می‌زنند2".

در تاریخ و روز وفات آن حضرت هم اختلاف هست. مشهور این است که آن حضرت در 15 رجب سال 62 هجری روز یکشنبه وفات کرده است.

در ادامه گوشه‌هایی از تاریخ پر فراز و نشیب زندگانی آن حضرت از بدو ولادت تا وفات را به این بهانه مرور می‌کنیم:

 

ولادت، همسر و فرزندان

 

حضرت زینب کبری (س) در روز پنجم جمادی الاولی سال پنجم یا ششم هجری قمری در شهر مدینه منوّره متولّد شدند. نام مبارک آن بزرگوار ...

3- لهوف، ص 218؛ مقرم،‌ مقتل الحسین، ص 324؛ ارشاد، ج2، ص 144.

4- ارشاد، ص 116 117؛ بحار الانوار، ج 45، ص 117.

تعداد بازدید از این مطلب: 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


14 رجب

وفات عباس بن عبدالمطلب (32 هجری قمری )

تاریخ وقوع: 14 رجب


ابوالفضل عباس فرزند عبدالمطلب، عموي پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله سه سال پيش از عام الفيل در مكه معظمه ديده به جهان گشود.[۱] مادرش "نُتيله" همسر عبدالمطلب بود.[۲]

وي سه سال به روايتي چهار سال و به روايتي دو سال،[۳] از پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله بزرگتر بود. مقام سقايت (آب‌رساني) حاجيان مكه با وي بود و او در جنگ بدر مسلمان شد و در زمره مسلمانان و ياران پيامبر صلی الله علیه و آله درآمد. همسرش لبابه معروف به ام‌الفضل از زنان بزرگ و متقدم در اسلام بود و پس از خديجه كبري سلام الله علیها، نخستين زني بود كه دين اسلام را پذيرفت.[۴]

عباس بن عبدالمطلب پس از هجرت به مدينه و پيروي از برادرزاده‌اش حضرت محمد صلی الله علیه و آله، مقامي والا يافت و پس از رحلت پيامبر صلی الله علیه و آله وي شيخ بني‌هاشم بود و همگان با ديده احترام به وي مي‌نگريستند.

می‌گویند عباس به دلیل معجزه و پیشگویی‌‌ای که از رسول خدا ...

تعداد بازدید از این مطلب: 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جایگاه رفیع یمن و یمنی ها در اسلام و تشیع
آنچه توجه به یمن و یمنی‌ها را این روزها دامن می‌زند، نقشی است که در روایات آخرالزمان و ظهور برای یمنی‌ها مطرح شده و این گمانه‌زنی را که شاید حوادث یمن برگی دیگر از نزدیک‌شدن تحقق علائم حتمیه ظهور است، تقویت می‌کند.
 
جایگاه رفیع یمن و یمنی ها در اسلام و تشیعگروه دین مشرق - مهدی نصیری؛ کشور یمن این روزها به خاطر تجاوز وحشیانه رژیم آل سعود در کانون توجه مسلمانان و بويژه شیعیان قرار گرفته است. مروری بر آنچه در کتب تاریخی و روایی در باره یمن و یمنی‌ها آمده، بیانگر آن است که این سرزمین حامل فرهنگ و مردمی بس فرهیخته و محبوب نزد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اهل‌بیت علیهم‌السلام بوده است. آنچه توجه به یمن و یمنی‌ها را این روزها دامن می‌زند، نقشی است که در روایات آخرالزمان و ظهور برای یمنی‌ها مطرح شده است و این گمانه‌زنی را که شاید حوادث یمن برگی دیگر از نزدیک شدن تحقق علائم حتمیه ظهور است، تقویت می‌کند.
 
یمنی‌ها اصل شیعه‌اند. 34 شهید کربلا، مالک اشتر، کمیل، مقداد، اویس، حُجر، عمرو بن‌حمق و هانی، یمنی بوده‌اند.
 
فروپاشی آل‌سعود به دست یمنی‌ها از مقدمات ظهور است.
آنچه در زیر از نظرتان می گذرد مروری بر روایاتی است که در باره یمن در متون روایی شیعه و بعضا سنی در جست‌وجویی شتاب‌زده یافت شده که در سه بخش ارائه می‌شود:
الف. مدح یمن و یمنی ها در روایات
ب. چهره های برجسته یمنی در اسلام و تشیّع
ج. نقش یمنی‌ها در ظهور
*****     ****     *****
الف. مدح یمن و یمنی‌ها در روایات
1. یمنی‌ها اولین قومی بودند که دعوت حضرت ابراهیم برای حج خانه خدا را اجابت کردند.
مرحوم کلینی در کتاب شریف کافی از امام باقر و یا امام صادق علیهما السلام روایت می کند که:
إِنَّ إِبْرَاهِيمَ أَذَّنَ فِي النَّاسِ بِالْحَجِّ فَقَالَ أَيُّهَا النَّاسُ إِنِّي إِبْرَاهِيمُ خَلِيلُ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تَحُجُّوا هَذَا الْبَيْتَ ... وَ كَانَ أَوَّلُ مَنْ أَجَابَهُ مِنْ أَهْلِ‏ الْيَمَن یعنی ابراهیم علیه السلام مردم را به حج دعوت کرد و فرمود: ای مردم من ابراهیم خلیل الله هستم. خداوند به شما فرمان می دهد که حج این خانه (کعبه) را به جا آورید... اولین کسانی که دعوت ابراهیم را اجابت کردند گروهی از یمنی ها بودند.[1]
 
2. یمنی ها توسط امیرالمؤمنین علیه السلام اسلام را پذیرفتند
از مسلمات تاریخی است که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله خالد بن ولید را به همراه جمعی از مسلمانان از جمله براء بن عازب برای دعوت مردم یمن به اسلام به آن سرزمین اعزام کرد اما پس از شش ماه تلاش حتی یک نفر هم اسلام را نپذیرفت. این امر بر پیامبر صلی الله علیه و آله ناخوش آمد و لذا امیرالمؤمنین علی علیه السلام را برای اعزام به یمن فراخواند و به او فرمود تا خالد و همراهانش را بازگرداند و البته فرمود اگر کسی از آنان مایل بود با علی علیه السلام بماند مانع او نشود.
براء بن عازب که از جمله کسانی بود که با امیرالمؤمنین علیه السلام باقی ماند می گوید: چون یمنی ها خبردار شدند که علی علیه السلام به یمن آمده است، سراغ او آمده و دور او را گرفتند. پس از آن که علی علیه السلام نماز صبح را با ما خواند، برخاست و پس از حمد و ثنای خداوند نامه پیامبر صلی الله علیه و آله را برای مردم قرائت کرد و در همان روز کل قبیله همدان اسلام را پذیرفتند. علی علیه السلام خبر مسلمان شدن همدانی ها را که از قبایل مهم یمن بودند، طی نامه ای به اظلاع رسول الله صلی الله علیه و آله رساند و چون حضرت نامه علی علیه السلام را خواند، بسی شکفته و شادمان شد و سجده شکر به جای آورد و پس از سجده نشست و فرمود: سلام بر همدان، سلام بر همدان. و دیری نپایید که دیگر قبایل یمنی نیز به اسلام گرویدند.[2]
این واقعه ضمن آن که فضیلتی برای امیرالمؤمنین علیه السلام محسوب می شود، فضیلتی هم برای اهل یمن است که مسلمان شده به دست عالی‌ترین صحابی و برترین شخصیت جهان پس از پیامبر صلی الله علیه و آله می باشند و گویا اسلام نیاوردن آنها توسط خالد بن ولید نه از سر انکار و مقاومت بلکه به دلیل استقبال از تقدیری نیکو بوده است که خداوند برای آنها رقم زده بوده است و آن مسلمان شدن به دست امیرالمؤمنین علیه السلام بوده است.
 
3. پیامبر صلی الله علیه و آله: آن که یمنی ها را دوست بدارد مرا دوست داشته  و هر که با آنها کینه ورزی کند با من کینه ورزی کرده است
امیر المؤمنین علیه السلام از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله روایت می کند که فرمود: مَنْ أَحَبَّ أَهْلَ‏ الْيَمَنِ‏ فَقَدْ أَحَبَّنِي وَ مَنْ أَبْغَضَهُمْ فَقَدْ أَبْغَضَنِي‏ یعنی هر که یمنی ها را دوست بدارد مرا دوست داشته و هر که با آنها کینه ورزی کند با من کینه ورزی کرده است.[3]
 
4. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: بهترین مردان یمنی، ایمان یمنی و من نیز یمنی ام
 
در كتاب جعفر بن محمّد بن شريح آمده است: روزی رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله از اسب‌ها در نزد عيينة بن حصين بن حذيفه بدر سان ديد. رسول خدا به او گفت: من اسب‏‌شناس‏‌ترم از تو. عيينة گفت: من مرد شناس‌ترم از تو. پيغمبر فرمود: چطور؟ گفت: بهترین مردان آنانند كه تيغ بر دوش نهند و نيزه‏‌ها را بر شانه اسب‌هاشان گذارند و اینان مردم نجدند. پيغمبر فرمود:
كذبت ان خير الرجال اهل‏ اليمن‏ و الايمان يمان و انا يمانى و اكثر قبائل دخول الجنة يوم القيمة مذحج یعنی: دروغ گفتى، بهترين مردان مردم يمن باشند؛ ايمان يمانى (یمانی منسوب به یمن و عبارتی دیگر از یمنی است( است و من هم يماني‌ام و بيشترین تيره‏اى كه روز قيامت به بهشت روند مذحج (قبیله ای یمنی که مالک اشتر از آن قبیله بود) باشند.[4]
 
در روایتی دیگر همین ماجرا به صورت زیر نقل شده است:
فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص كَذَبْتَ بَلْ رِجَالُ أَهْلِ‏ الْيَمَنِ‏ أَفْضَلُ الْإِيمَانُ يَمَانِيٌّ وَ الْحِكْمَةُ يَمَانِيَّةٌ وَ لَوْ لَا الْهِجْرَةُ لَكُنْتُ امْرَأً مِنْ أَهْلِ‏ الْيَمَنِ‏ ....‏ وَ مَذْحِجُ أَكْثَرُ قَبِيلٍ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ
یعنی رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: دروغ گفتی، بلکه مردان یمنی برترند، ایمان یمنی و حکمت یمنی است و اگر نبود هجرت (یعنی اگر مامور به هجرت به مدینه نبودم یمن را به عنوان وطن انتخاب می کردم و یا اگر در زمره مهاجران نبودم خود را در زمره انصار که یمنی الاصل هستند، محسوب می کردم) و قبیله مذحج بیش از همه به بهشت وارد می شوند.[5]
 
5. خویشاوندان شعیب و دانشمندان شایسته موسی 
 
ابن عباس روایت می کند که هر گاه ...
تعداد بازدید از این مطلب: 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


برگزاری جشن مددکاری

به مناسبت روز مددکار و تولد مولی الموحدین امیرالمونین علی(ع)مراسم جشنی جهت تجلیل وتقدیر از مددکاران بهزیستی استان یزد برگزار گردید.در این مراسم که با حضور معاونین سازمان و روئسا ومددکاران اداره بهزیستی وموسسات کلیه شهرستانهای استان در ستاد کل  برگزار گردید مدیرکل سازمان بهزیستی ضمن قرائت متن تقدیر نامه از کلیه مددکاران زحمتکش وسختکوش به خاطر زحمات بی شائبه شان کمال تشکر وقدردانی را داشتند.از دیگر برنامه های این مراسم اجرای برنامه ای شاد ومفرح بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


میلاد حضرت علی (ع) ، روز مددکار و روز پدر مبارک باد .

رهبر معظم انقلاب:

هر انسانی واقعا اگر بخوا هد یک عمل خالص در خدمت مستضعفان انجام دهد یکی از مکانهایی که این کار در آنجا عملی است سازمان بهزیستی است .

 

 

 

سیزدهم رجب سال روز تولد مولود کعبه ، بزرگ مددکار عالم ، حضرت امیرالمومنین علی (ع)  ، روز مددکار و روز پدر مبارک باد .

 

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 431
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0



عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود